CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Wednesday, December 24, 2008

..Ayah Penat..

Hye korunk..;)
tadi masa tengah dok berforum kat PCM ternampak la satu entry nih..
tajuk dia "Ayah Penat"..
adehh..sedih sangat2 ok!
ok..aku qoute kat sini la ye..


Ayah penat.....

Apabila pulang dr mencari rezeki,terpacul anakku di muka pintu.
ANak yg belum mencecah usia 3 tahun tersenyum.
'Ayah penat.......
" Ayah sakit?tanyanya...anakku masih tidak memahami perkataan penat!
Tak....
Ayah penat...
Picit kaki ayah ....
Maka dipicitnya kakiku...
Bila pulang dalam keletihan dan kepenatan,terpacul muka anak trsenyum,hilang kepenatan . Menjadi ayah adalah kenikmatan.
Wlupun penat membanting tulang 4 kerat mencari rezki,namun melihat wajah anak2,terasa damai dan bahagia.
Anak kecil masih tidak mengerti perasaan seorg ayah.
Namun apabila melihat aksi dan teletah anak2,terasa ia bagaikan satu ilusi.
CUma bila difikirkan waktu dan takdir,terasa sayu dan sedih apabila trpaksa meninggalkan anak2 yg masih kecil.
Tiada lagi suara gurauan dr seorg ayah...
Tiada lagi suapan seorg ayah...
Tiada lagi kenangan manis dr seorg ayah...
Semua ibu bapa mahu dipanjangkan usia agr dapat melihat anak2 membesar dan berjaya dlm hidup,namun tidak semua ibu bapa berpeluang...
Sebelum tidur,aku melihat wajah anak2 sepuasnya....mungkin ini malam trakhir aku dapat menatap wajah anak2....siapa tahu.
terima kasih Tuhan krn memberiku peluang mnjadi seorg Ayah......
sekurg2nya aku dpt memberikan secebis kasih seorg Ayah....
Sebelum menutup mata buat selama2nya,aku mahu memberikan trbaik buat anak2.....


sedih nye bile baca post nih..
sayang sangat2 kat abah!
adik akan cuba wat apa shj yang boleh membahagiakan abah..
walaupun kadang2 tuh suke sgt lawan ckp abah..
tp adik tetap syg abah sampai mati!
;(



12 Meninggalkan Jejak:

::SRISUFI:: said...

salam Penna..

rindunya kat my daddy bila baca entri tu ...alahai rase cam nak balik jer...

pEnNa said...

Sri~salam sri..
ha tuh la..
sy nih dekat aje gan abah..

Monkey D Luffy said...

anak yg baik bermula dari ibu bapa yg baik.

dan ibu bapa yg baik bermula dari zaman mereka menjadi anak yg baik

ujie said...

salam penna...ujie pon sayang kat abah ujie...n lelaki yg ujie kagumi ialah abah..abah..ILOVEU..

fq88 said...

memg ksh syg ayh tiada pngnti...
nnt ak pn akn jd seorg ayh jugk...
ayh yg garng!!!

nurulhuda abu bakar said...

:) ayah n family is my everything... ♥ ♥ penna sure anak manja... kan? hehe

pEnNa said...

Kapten~memang saling brkait!

ujie~sy pun sama cam ujie gak..
;)

fq88~waa..ayah yg garang!
x pe..tegas tuh kan menunjukkan seorang ayah..
;)

huda~aishh...idok le manja benor..
standard le cam anak bongsu sedunia yg len!
ahaks..
hehehe
;)

yong said...

re: huk aloh mu ni..ikut ajo arahannya itu..hang guna web yang mana??

AiE bAhRi said...

Air mata saya berkaca jika baca apa2 yg berkaitan dengan seorang bapa...ayahanda saya kurang sihat pada ketika ini.

pEnNa said...

Yong~hukk..aku ikut yg web yg x gune photoshop tuh la wei..

Aie~aduhh..sy minta maaf aie..
sy doakan moga ayahanda aie cepat sembuh..

Miss Nazla said...

eh. nazla pun adik jugak. and nazla pun panggey abah. kita sama la. yay!

btw, i love my abah too. bole tlg bitaukan tak?

pEnNa said...

Nazla~eh..eh..eh..
sama la pulok kite ye?
;)