CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Monday, July 20, 2009

Ohh begitu kah??...

Di suatu petang...
perbualan antara si Anak yang sedang bercita-cita ingin mendirikan rumah tangga dengan si Mama nye yang amat terror masak di dapur..

Anak:Mamaaaa...macam mana nak buang kulit udang nih???
Mama:Ko picit le ekor udang tuh..
Anak:ohhhh..begini kah?
Mama:begitu le..

acara potong memotong udah selesai..
kini,
acara mengoreng ikan bilis pulak..

Mama:aiyooooooooooo...manyak bonar minyak ko nak goreng ikan bilis nih?
Anak:haa..manyak ke?
Mama:manyak nih..macam nak goreng cekodok pulakkkk..
Anak:opppppss...x pe..kang sebelum tumis cedok le sket minyak nih..

hahahaha..
selesai sudahhhh..
acara memasak nasi goreng kampung udang!
hihihih..

sesungguhnye saya adalah seorang budak baru belajar..
kalu salah..tlg la jolokkan..
jgn jolok yang lain sudah!

^_^

11 Meninggalkan Jejak:

MisZ PinKy said...

hehe...

chaiyok2!

pasni leh msk2 lain lak..

hik3

mama tisya said...

bgs2 praktis make perfect..sok2 dh terror msk..hubby tk cr mkn luar...hehehehe

cIk pEnNa said...

Deanna:hahahaha..aishh..malas sggh nak blaja masak nih..
makan aje kan senang..

hihihih
;)

cIk pEnNa said...

Kak Errynn:hehehe..mmg x mau bg bakal hubby g makan kat luar lah nih..
wakakaka

;)

s.y.a.r.q said...

hiks...

nanti lame2 mesti cik penna terror memasak dah.... :)

cIk pEnNa said...

Syarq:aminnn..

;)

mysarah said...

baru nak berjinak2 yer.
;p

i pown macam kena buat benda sama jer nnti!
hahaha

cIk pEnNa said...

Sarah:hahahah..harus ok..

;)

~Atie+Farid~ said...

gud...gud..

pasni blaja masak kari plak ye....

cIk pEnNa said...

Kak Atie:
oooooooooooooohhh tidakkk..kari pulakkkkk ye..

huhu

;)

Mamamanja said...

oo.. tengah belajo2 erk???
xpe... lelama nanti cekap ler