CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Thursday, July 23, 2009

Hanya Sebuah Buku..~

ermm..x tau camne..
tertiba terjumpe dengan sebuah buku nih..
sebenarnye,Cik Penna sendiri udah terlupa akan kewujudan buku nih..
dah lama benar x jumpe buku nih..
bertahun jugak la..
since 2004..

dan,
2009 nih baru terjumpe kembali!
pas nih,
akan ku simpan buku nih baik-baik..
sangat bermakna!
buku nih adalah sebuah buku yg Cik Penna meminta kawan-kawan di Matrikulasi (KMNS) dulu tulis sepatah dua kata sebelum perpisahan kami untuk melangkah ke alam Universiti..
masa baca buku nih balik..
aduhai.
tangkap leleh!
serius ok..!
kenangan setahun di sana datang kembali..
ok..
Cik Penna mengambil hanya sedikit aje la ye dr isi buku berkenaan..


Penulisan yang nih pastinye sedikit istimewa..
sebab, penulisan daripada kawan baik Cik Penna di KMNS..
Noraini Khosim a.k.a Anne..
ohhh..sangat sayang kamu Anne!
rindu wei zaman-zaman kite dulu!
nek prebet sapu g shopping..
nek bus yg lalu dekat bukit putus..
berebut nek bus bagai!
hahahaha..
kuar outing terlebih masa..
hehehe..
ermm..
sedikit kata-kata Anne dari buku nih yang membuatkan Cik Penna hiba..:

"Penna,aku berterima kasih pd Tuhan kerana dipertemukan aku dgn kau.
Kau mengajar aku variasi dlm psahabatan.Memori dengan kau sayang untuk dilupakan.
Biarlah jasad terpisah tapi hati jangan!
Kaulah tempat aku bertanya,bershopping bersama,belajar & duduk dlm kuliah,megharungi mingu orientasi bersama..sayang kau Penna!"

dulu mmg rapat sangat Cik Penna dengan Anne nih..kemana aje pasti bersama..
suka aje nengok Anne gelak & bersin sbb special sket!
hahahahah


yang nih special jugak..
sama macam Anne..
Dyana Iza Azwanti namanye..
kami 1 skolah sebenarnye..
1 class pun masa skolah dulu!
tp,kami mula rapat sejak masuk KMNS..
aktiviti segala nye bersama..


masa hari-hari terakhir kat sana,
Cik Penna ada adiahkan pad pada Dyana!
x tau le..
nape le aku boleh bg pad kat dia!
macam x de benda lain pulak kan??

tujuan Cik Penna bg pad kat dia..
nak dia simpan pad nih baik-baik..
pas tuh..
kalu dia udah kawen & dapat anak pompuan..
bg kat anak dia time aakil baligh nnt!

tapi,
sayang..
sebab Dyana dah selamat bersalin pun..
dia dapat baby boy..
masa dia lawat dia time pantang dulu..
dia kabo kat Cik Penna yang dia x dapat nak bg pad kat anak dia..
sbb baby dia boy kan..
dia kabo lagik..
dia still simpan pad tuh..
tuk bg pada anak dia yg akan datang kalu pompuan!
terharu beb..
dia simpan lagikkkkkkkkk!!

memang kite x akan dapat nak mengulangi apa yang telah berlaku..
tapi,
kite pasti dapat mengingati setiap apa yang sudah berlaku..
semoga kite akan menjadi kawan sampai bila-bila..

8 Meninggalkan Jejak:

MisZ PinKy said...

hehe..
tibe2 teringat buku2 camni zaman skola dulu..

stil ade lagi..
mmg tersenyum sorang2 bler bace balik..

;p

s.y.a.r.q said...

Lorr...
cik penna pon KMNS upenyer... shame2.. :P

uiks..cik penna, kalau lalu bukit putus tuh naik bas..klu x dpt duduk..terpakse berdiri,, uwek2 sampai kt terminal one..siyes!!.. :)

s.y.a.r.q said...

eh? cik penna kmns batch brape??

cIk pEnNa said...

Deanne:betul tuh..
tp ms zaman skolah buku dia lagik dasat..
ntah apa2 ucapan nye..

wakakkaka
;)

cIk pEnNa said...

Syarq:sama ke kite??
laaaaaaaa...
hehehe

cik penna batch 2003/2004..
budak accounting..

;)

P-QaH said...

penna oiii!!
jawab tagged kat blog aku yerr..hehe

cIk pEnNa said...

Pqah:alahaii..
tag lagikk..

;)

s.y.a.r.q said...

syarq batch lepas cik penna... 2004/2005... :)