CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Thursday, May 7, 2009

Zaman Dahulu..~

Hye korunk..;)
ermm..bile terkenangkan zaman-zaman dahulu..
mmg besh kan?
zaman-zaman masa skolah rendah..
skolah menengah..

aku dulu di zaman skolah..
bukan la seorang yang popular!
pandai pun idok!
pendek kata,
sedang-sedang aje..

tapi,
seingat aku la..
masa skolah rendah..
aku asyik main aje..
suke benor dok lepak kat padang skolah!
konon nye kat padang tuh ada "org bunian"..
mau berjumpe "org bunia" la konon nye!
opssss..tinggi cita-cita aku..

di zaman skolah rendah,
penah kena cubit kat pewot..
sebab,
main straw lam kelas!
adehhhhh haa...
dok memekak lak class..
sedangkan cikgu dok ngajar kat depan..
aku?
dok kat belakang men straw bg kuar bunyi-bunyi!
yang paling besh,
last 2 week aku terjumpa cikgu yg cubit aku tuh..
dia masih ingat lagik dia telah mencubit pewotku!
sebab,
dia kabo..
aku sorang aje budak pompuan yg dia penah cubit pewot!
hahahaha..
adehhhhhhhh...

masa skolah menengah..
zaman yang paling besh!
sebab aku dok hostel!
mmg besh giloss...
macam biasa..
aku asyik mainnnnnn aje..

"flying without wing"
hahaha..
apakah ia??
keluar asrama tanpa kebenaran!
wakakakak..
menyelinap pagar skolah yang dah tercabuttttt..
hahahaha..
adehhhhhhh haaa...

masa aku form 3..
makcik sll aje wat spot check..
nak nengok aku blaja ke idak..
tapi,
aku mcm biasa la..
pura-pura tengah blajaaaaaaaa....
uihhhhhh...
gilo aku!
hihihi

tapi,
aku x tau angin apa yang telah melanda aku..
tertiba aje form 4 aku menjadi budak baik..
org kata apa...
budak skema gitu!
wakakakaka

masa form 4 & 5..
Mama + Abah udah bawa aku dok umah..
x dok asrama lagik..
aku x tau sangat cerita tv yang menarik time tuh selain dr cerita korea & mexico..
sbb aku amat la jarang nengok tb!

masa nih la..
aku blaja stay up malam-malam..
untuk study!
mmg skemaaa abisss..
mama akan wat air teh untuk aku..

tapi,
berbaloi laa..
dan,
akhirnye..
aku menjadi seperti sekarang..
dan,
sedang berusaha untuk menjadi yang lebih baik dr sekarang..

ermmm..
aku rasa kan..
"pengaruh" terbesar membawa kpd perubahan positive dlm hidup aku..
masa form 4..
my sis yg sulung dia grad..
1st time aku nengok dlm keluarga aku pegang scroll..
masa tuh la..
aku nekad dlm diri..
nak jd macam dia!
dan,
mmg aku jadi mcm dia..
aku mmg saje aje apply UUM dan apply degree dlm finance!
sebab aku nak pakai jubah yang dia pakai suatu masa dulu..

tapi,
aku tetap suka pd zaman-zaman kenakalan aku..

19 Meninggalkan Jejak:

MisZ DeAnNa said...

degree in finance?

huhu sayer x sukeeeee subject tuuuu..

hukhuk

cintaKusayangMu said...

hemm....ko crite ttg zmn school ye cik penna...kurindukn zaman tu...klu la boleh kuar kn zaman tu dr poket doraemon kn bagus....
huhuh

yong ibu chem said...

weh achu! apsal aku rasa entry mu kali ni syahdu gilakkkkkkkk????

kau saja bikin ha!!!!

:)

SRISUFI said...

salam sue...yang penting sri rindu kamu...


hehehehe

eya said...

akk pon dulu ms kolah dok asrama,akk panjat pagor asrama. tggi amat..smpi separuh pagar,dagigil pale lutut tgk bwh,last2 merangkak kuo ikut longkang cm askar nk berperang lak..

Nurmala Mazlan said...

aduh!!!!!
teringat ms sekolah dulu

boboiz said...

tempat jatuh lagikan dikenang..inikan pula tempat kita main2 masa kanak2 dulu...huhu

Cik Jannah said...

owh degil eh!
kan da kene cubit pewot.
hikss
;)
owh cik penna amk finance eh?
grad thn ble eh?

cIk pEnNa said...

Deanna:x suke ye?
heheh..
tapi,
saya sangat sokeeeeee...
hihihi
;)

cIk pEnNa said...

Qis:hahaha..ko nak kuarkan dr poket doraemon ye?
nak gakkkkkkkkkkk!!
hohoho

;)

cIk pEnNa said...

Yong:syahdu gilakkkkkkkkk ye?
wakakakakka

;)

cIk pEnNa said...

Sri:rindu kamu juaaaaaaaaaa...
;(

cIk pEnNa said...

Kak Eya:opsssss...kite sama rupe nye!
hahahha
;)

cIk pEnNa said...

Mala:teringat ye..
besh kan bile teringat zaman2 gini..
;)

Boboiz:ermmm...ada betul nye tuh!

cIk pEnNa said...

Cik Jannah:hehehe..
tuh le..degil benor!
harus la kena cubit kan?
;)

sue grad 2008 le..
march 2008..
;)

Huda Luna said...

waaa...
nakal jugak ye sis dlu2..
hehe...



tak ku sangke..
sbb sis nmpk mcm budak baik gitu..
huhu..


tp kn..
i nk ckp kt u ni..
pdn muke kne cubet pewot..
tu la sape soh g tiup2 straw dlm klas..
kn dh kne...
hoho..

:P


sowie ye sis..
sj nk nyakat kmu..

Feena said...

heheh..best xkene cubit kat perut??shy suke tarik tinge dak2 sbb xdenga ckp..hahah..tp xde la tarik smp tercabut..hehe

cIk pEnNa said...

Huda:oppppppss...muka akak muka budak baik ye?
uihhhhh...mmg budak baik pun nih haaaaa...

wakakakakak
;)

cIk pEnNa said...

Oppsss...lagik ganas kamu shy!
siap tarik2 tinge lagikkkkk...
tapi,
kalu tarik rambut...lagik ganassszzz!
hihihih

;)