CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Wednesday, February 11, 2009

[Duit Palsu]

Hye korunk..;)
ermm..tadi kat branch..ada la customer nak renew insurance dia..
dia bg kami duit rm50 yg palsu!
adehhh..
kalu ikutkan prosedur,
sapa2 aje la yg bg duit palsu kat bank..
kami harus report polis!
dan,org yg memberi duit tuh polis akan tangkap..
x kira la..dapat duit tuh dr mana sekali pun!
maksudnye,tangan kite yg memberi wang tersebut pada teller..
mmg kite la yg kena!

tp yg hairannye..
customer tuh kata..
dia kuarkan duit tuh dr ATM sebuah bank!
adehhh..
camno bank pun leh terlepas???

ada bezanye duit palsu nih..
org yg hari2 kije nye pegam duit..
leh rasa perbezaan nye!
ada aje yg print duit tuh gune kertas A4 aje!
permukaannye lain skali dengan duit original..
lebih kasar..

so,
lebih la berhati-hati..
dengan keadaan ekonomi yang mcm nih..
x mustahil keadaan nih amat berleluasa!

korunk,
doakan moga Pak Ngah Cik Penna selamat menjalani pembedahan nye..

10 Meninggalkan Jejak:

-SRISUFI- said...

salam Datin seri

hehe
semoga pakciknya lekas sembuh ya

=)

SiTi said...

CaMNeR nAk BeZa dUiT PaSu DgN yG BeTuL..YeR?? ErrmMMpPp

eya said...

print gune A4 je?..mesti licin je permukaan duit palsu tu kan sue..ish2

an.wardrobe said...

eh mana aci kalau kita dpt dr org lain tp kita yang kena. ee menakutkan..tp rasanya jrg2 belaku kut dpt wit palsu neh. ke slalu blaku cik sue?

Monkey D Luffy said...

dr bank? atau dia tipu jer...

s.y.a.r.q said...

wahhh

kat bank xkan de duit palsu jugak??

SIRANA said...

hmmm..pernah jgk jumpa duit palsu RM100..byk keping plak tu..
tp mmg sekali pandang pun dah tau duit palsu..
camna la org yg berani guna duit palsu tu???

cintaKusayangMu said...

cik penna...aku mmg xdpt nk beza duit tu betul ke plsu..cmne ye klu aku yg terkena..org skrg leh je nk wat aniaya kt org lain..

sy@iina said...

alaa...takutnye..

Miss Nazla said...

hm duit palsu dari bank ni naz pnah dpt. pelik kan?