CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Sunday, April 3, 2011

Lat Kampung Boy sebuah Muzikal

Hye korunk :)
alahai..serius lama gile ye Cik Penna ngak update belog nih haa..
x de la busy mana pun..
tapi, tahap kemalasan nih begitu ketara sejak kebelakangan nih..huhu


Jumaat lepas Cik Penna dgn Hubby layan teater Lat Kampung Boy the Musical..
best gile!
kami memang betul-betul enjoy the show !
gelak gile-gile..
bile part sedih tuh..
serius mak nagis ok !
air mata mak x mampu untuk menahan bile:
1) Lat bg duit pertama dia wat komik pada apak dia walaupun pada masa tuh umur dia baru 12 tahun..
2) part arwah apak dia meninggal..
3) dan, masa dia bergaduh dengan isteri dia..arwah apak dia "datang" beri kata-kata nasihat..

kredit pix to FB Lat Kampung Boy
"Kalau betul kamu matahari, kamu mesti terima yang bulan juga ada haknya. Izinkan malam itu untuk mereka. Siang kamu jangan sampai berlarut ke gerhana. Bulan dan matahari pelengkap hidup."

ohh kata-kata yang sangat bermakna !
"John Wayne tak menangis" ok..!!

lakonan Awie x yah cakap la..memang superb !
mak dari Cuci-cuci the musical lagik sudah tangkap cintun sama dia..
huahahahha....

dan, nih pula Faezah..lakonan Atilia..isteri kepada Lat..
seorang isteri yang sangat-sangat tabah..
suami yang selalu berjauhan..
walaupun hati memberontak..tapi kasih sayang mengatasi segala nya..


Frankie: "You can take the boy out of the pekan but you can't take the pekan out of the boy!"


kredit pic to FB Lat Kampung Boy

kredit pic to FB Lat Kampung Boy

Pak Samad: "Itu anak aku, kau tahu kan?"
Din: "Saya tahu Pak Samad."
Pak Samad: "Cantik tak dia?"
Din: "Lawa."
Pak Samad: "Aku buat dia dalam masa 5 minit sahaja! Kau tak perlu setengah jam untuk buat benda yang cantik! Habiskan artikel kau tu sekarang juga!"

Mrs Hew..guru Datuk Lat..mak suka rambut dia !
hehehe

"Do what you love Love what you do Listen carefully to these words I say Do what you love Love what you do Remember this each and every day"

masa mak g tengok tuh Pak Lah pun ada..Datuk Lat sendiri pun datang jugak..
ada Yusry KRU, Lisa Surihani.. Hans Isaac sudah pasti ada! arahan dia kan teater nih..

pengsan mak seketika dapat berjumpa Yusry Kru nih haaa...hahahha

alahai Lisa Surihani..cute aje..cun !

mak dengan Datuk Lat..

Hubby suka gile..tambah-tambah lagi teater nih buat loghat Perak..lagi le dia suke !
hehehe


mak dan kawan-kawan office...
Hubby yang jadi photographer malam tuh..hehehe

benor nye ada banyak lagik pix..
tapi mak x larat nak upload kat belog..
jenuh wei..berukband lembab nak mampuihhh !
huahahaha

ok..akhir kata mak review pasal teater nih adalah..
super awesome show !

korunk..
mak baru tahu Datuk Lat nih rupe nye abang kepada Mamat Khalid..
alaaa yang buat cite Hantu Kak Limah Balik Rumah tuh !
adik beradik rupa nye mereka..

next activity adalah D'lloyd !
kakak mak beriya-iya mau nengok D'lloyd beraksi..
mak ikutkan aje la..
walaupun,mak hanya tahu satu lagu aje..
huahahahhaha

2 Meninggalkan Jejak:

zOeY zAu YaH said...

best..!!!! jelesnyee...huhu yusri hensem x? hahahaha gatai!

cIk pEnNa said...

handsome sgt2 yuuu !!
terpaku seketika mak..
hahahah