CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Sunday, April 17, 2011

pengalaman berharga ku

Hye korunk :)
The first pregnancy trimester is the stage of pregnancy from conception to 12 weeks. Hormonal changes cause frequent nausea, vomiting, increased fatigue and heightened emotional sensitivity. Food aversion and cravings, heartburn and indigestion, tender and swollen breasts, change in complexion, frequent urge to urinate, constipation, dizziness are all the 'gifts' of pregnancy. Changes in habits, like frequent but small meals, nutritive diet, no smoking or alcohol, light exercise, drinking plenty of water, and taking adequate rest will mitigate the problems of first trimester.


syukur alhamdulillah..aku diberi peluang oleh Yang Maha Esa untuk menikmati nikmat ini..
buat masa sekarang aku x de lagi morning sickness ke evening sickness ke..alhamdulillah..
tapi,
x tau la lagik kan..
ada 8 bulan sedang menanti..
doanya,
segala nya berjalan dengan baik dna aku mampu mengharungi nya dengan sabar..

cuma,
emosi tuh aku tau adalah perkara biasa kan..
yang menjadi masalah nye..
orang sekeliling aku yang aku rasa seperti tidak memahami..
ohh..mak bosan ya amat jika ada yang berkata..
"ko nih terlebih emosi la.." blaa...blaaa...blaaaa...

haa..nanti korang yang cakap-cakap nih dah melalui nya..
tahu la nanti camne..(ohh tlg jangan salah anggap !jauh sekali mak mendoakan..)
ianya tidak la dibuat-buat ye!
tuan empunya badan nih seboleh nya mau elakkan dari berlaku..
seboleh nya tidak mengambil sebarang hal pun..
tapi,
kita yang merasainya kan..
orang boleh cakap apa sahaja..
orang boleh memberi nasihat berbagai cara pun..
bahu kite jugak yang menahannya..

sebetulnya,
berdoa aje la semoga segala nya seperti sedia kala..

eh eh eh..betul la empunya belog nih sedang berbadan dua yang teremosi !
hahahahah

11 Meninggalkan Jejak:

cIk JanNah said...

Alhamdulillah..
congrates PN penna. take care. well, orang pregnant biasa emosi tak stabil. so, org sekeliling kene memahami. bukan diminta tp org kata pembawakan.

take care ur self penna. jgn lasak2 sgt
:P

zOeY zAu YaH said...

wahh tahniah kak...semoga selamat semuanya..

cIk pEnNa said...

cik jannah:ha gitu la dia..
kdg2 penat mendengar kata-kata "nasihat" seperti membunuh tuh..
heheheh..

cIk pEnNa said...

zau yah:heheh..thanks ye..
eh ajar la make up nih ha..
x de le muka nih berkarat manjang..
hehehe

EB said...

Tahniak kAK...
Semoga diberikan kesihatan yg berpanjangan..
Semoga tabah menghadapi dugaan ini..
Insha'Allah dipermudahkan segala2nya..

cIk pEnNa said...

eb: ameen.. harapnya semoga ianya dipermudahkan..

:)

CikYana(",) said...

Cik Penna
Tahniah ye :)

Bestnye da pregnant..hihi
Ni yg wat cikYana xsaba nk kawen

Ahaks
Ape2 pun..jge diri n ur baby baik2 tau

: : memeng : : said...

tahniah penna.. aku ada benda nak tanya.. tp malu aah.. malu sgt2.. huhu

cIk pEnNa said...

cik yana: hahaha..aura gatai itu sudah kelihatan..hahaha

cIk pEnNa said...

memeng:apa yang ditanya tuh? cer cite..cer cite..

hahahaa

Rosie Rose said...

wahhhh sorang lagi geng mommy2be... take care k!