CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Wednesday, December 7, 2011

mau pinjam duit tak?



Hye korunk :)

waaa..kedengarannya seperti tuan rumah sudah kaya raya kan..

baik hati mau menanya orang soalan begitu..

ke sudah jadi "ah long" bukit beruntung..

"wa ah long...wa mau tolong !"..

hehehehe


kalau kita cakap pasal DUIT..

bagi mak sangat la sensitif..

bukan kerana mata duitan ke..kedekut ke apa..

dengan duit nih..

adik beradik boleh bergaduh..

mak ayah boleh bergaduh dengan anak.
dulu kawan baik..sekarang musuh ketat..

hanya kerana DUIT !


nasihat mak..

untuk yang pemurah dalam memberi duit nih..

sebelum buat sesuatu perkara..

sila fikir sedalam-dalamnya..

sila fikir dengan rasionalnya..

jangan la terlalu bermurah hati sangat..

kerana diri sendiri jugak yang akan merana..

bila dah merana..

mula la menjauhkan diri dari yang lain..


bagi yang berhutang tuh pulak..

dah pandai pinjam..

pandai la pulangkan balik..

tak baik buat orang camtuh..

nanti diri sendiri yang kena..

baru tersentak !


bayangkan..

dulu peluk cium bagai..

hanya kerana DUIT hilang semuanya..

betapa kuatnya kuasa DUIT tuh kan?

atau,

manusia yang menjadi bodoh kerana DUIT?


nasihat orang-orang lama..

dalam membuat sesuatu perkara harus la berpada-pada..

1 Meninggalkan Jejak:

Annie said...

Hehe setuju la penna...alhamdulillah dah lama aku tak terlibat dgn cerita2 mcm ni. Rasa bahagia jugakla. Hiduplah seadanya, hidup akan tenang. Biasanya ini kes bila nk hidup nk lbh dr kemampuan, lainla kes emergency yg munasabah...yg tu harus la kita tolong. My little tots, hehe