CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Ketahuilah setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Tuhanmu. Wahai diriku, ketahuilah bahawa semua perkara yang berlaku kepadamu berada di dalam pengetahuan Allah. Semuanya di dalam pemerhatian dan pengawasanNya. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang engkau alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa dirimu. Allah mengetahui penderitaan hambaNya. Engkau ditimpa susah dan sakit. Engkau menderita dan engkau sabar di dalam menanggung penderitaanmu itu. Kesabaranmu itu tidaklah sia-sia kerana ianya dinilai tinggi oleh Tuhanmu.

Sunday, June 26, 2011

main masak - masak

Hye korunk :)
sudah genap sebulan...
mak x nak ingat perkara yang sedih-sedih lagi !
Hubby pun dah sorok pun sehelai baju yang aku beli 3 hari sebelum perkara tuh terjadi..
kalau x...
ari-ari aku tido letak baju tuh sebelah !
bile bangun tido...sekali tgk baju tuh dah kat bawah lantai...
huhu

x pe la..
InsyaAllah ada rezeki..
adik-adik dia yang lain pulak boleh pakai kan...

syukur alhamdulillah..
akhirnya..
dapat gak aku berita yang mengembirakan setelah 3 tahun aku menunggu..
apakah ia?
nanti aku cerita ye..
sebab x dapat hitam putih nya lagi...

minggu lepas ada gak buat lasagna bagi mama abah makan..
wat nye sama macam shepherd pie..
cuma, x letak kentang..kite letak sheet lasagna tuh..
main campak-campak dan siap !
hehehe



ok..yang nih fresh from oven !
baru tadi wat..
alahai..percubaan pertama buat macaron..
x menjadi le..
erkkkkkkk...
kaki langsung x de...ada yg berkaki..
tp, bile nak tanggalkan..
pecah !
adunan bertanduk..dah sebiji betul dah aku buat..
cuma,
aku rasa...
aku terletak banyak pewarna kot..
aku guna yang cecair nye...bukan serbuk..
so, adunan nye jadi cair sket!

arghhhh...x pe..
lain kali leh cuba lagik..
tapi,
sedap jugak la..
sama le rasa nye yg penah aku makan..
cuma, x cantik aje le...
dapat sikit benar wei...
hehehe...


lepas nih mak nak practice masak-masak gulai lak..
heheh..
bagi jadi pakar sket...
x de le terkial-kial..
search recipe manjang...
hehehe..

ari tuh aku baru balik dari gambang..
main air kat sana..
nanti upload eh!

1 Meninggalkan Jejak:

aTy _faRed~ said...

waahh..!! kire ok lar tu..nak jugak buat..ade ar sikit 'rupernyer'...hehehe.. dari saye yang tak pernah mencube..tau mintak nak beli jer..[insaf]